به گزارش مشرق، در شرایطی که SUVها و کراس اوورها به راحتی در حال تسخیر کل بازار هستند، ارائه دو خودروی کانورتیبل با سایز یکسان در بازار مسلما ایده خوبی نیست. آئودی این موضوع را می داند و بر اساس گزارش جدید نشریه معتبر اتوبیلد، آئودی تولید مدل های کانورتیبل A۵ و TT را متوقف و آنها را با یک مدل کابریوی جدید جایگزین خواهد کرد.
راه حل مشکل فروش رو به افول خودروهای کانورتیبل کوچک آئودی خودرویی به نام A۴ کابریولت است. آئودی با تولید یک مدل کاملا جدید بر اساس پلتفرم آئودی A۳، این نام مشهور را مجددا احیا خواهد کرد. این خودرو به جای پلتفرم دیفرانسیل عقب و گران قیمت A۵ از پلتفرم استاندارد MQB با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو بهره خواهد برد.
به لطف این پلتفرم هوشمند مادولار، آئودی A۴ کابریولت جدید از نظر سایز تقریبا مشابه رقبای آلمانی اصلی خود مانند مرسدس بنز C کلاس کابریولت و بی ام و سری ۴ کابریولت ولی بسیار ارزانتر از آنها خواهد بود. در واقع آئودی A۴ کابریولت جدید احتمالا حدود ۱۰ هزار یورو ارزانتر از رقبایش است.
جالب اینجاست که نشریه اتوبیلد ادعا می کند در مهندسی آئودی A۴ کابریولت جدید پیشرانه های الکتریکی نیز در نظر گرفته شده اند و در نتیجه احتمال ارائه نسخه های پلاگین هایبرید و تمام الکتریکی از آن نیز وجود دارد. با این حال این نشریه هیچ منبع یا جزئیات بیشتری برای این اطلاعات ذکر نمی کند بنابراین فعلا باید با شک و تردید به این شایعات بنگریم.
فروش آئودی A۵ کابریولت از سال ۲۰۱۱ همچنان رو به افول بوده است. سال گذشته مجموعا ۷۴۰۴ دستگاه آئودی A۵ کابریولت و ۱۴.۴۷۰ دستگاه A۵ کوپه در اروپا به فروش رسید. پر فروش ترین سال برای این خودرو سال ۲۰۱۱ بود که ۱۱.۵۵۷ دستگاه از آن در سرتاسر اروپا به فروش رسید. فروش آئودی TT رودستر حتی از A۵ هم کمتر است، زیرا در سال ۲۰۱۷ مجموع فروش آن ۳۹۷۱ دستگاه بود.
منبع: خودروبانک